Aydın Hedef Gazetesi Muhabiri Murat Tan'ın haberine göre; Planda, Aydın Çine’de bulunan Organize Sanayi Bölgesi’nin (OSB) demir yolu bağlantı ihtiyacına vurgu yapılırken, Kuşadası’nda kruvaziyer turizmine yönelik altyapı ihtiyaçlarının giderilmesinin ülke ekonomisine katkı sağlayacağı da belirtildi.
T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca ‘Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi’ kapsamında hazırlanan ve 2024-2028 yıllarına ilişkin Aydın’ın gelecek projeksiyonu için de büyük önem taşıyan ‘Bölge Planları’ Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlandı. Yayımlanan planlarda Aydın ile ilgili çarpıcı verilere de yer verilmesi dikkat çekici bulundu. Türkiye genelinde yüzde 50 ve üzeri doluluk oranına sahip toplam 7 adet OSB’den biri olan Çine OSB’nin demir yolu bağlantı ihtiyacının da yer aldığı raporda, turizm, sanayi ve ulaştırma alanında Aydın için büyük önem taşıyan projelere de yer verildi.
GÜLLÜK DEMİRYOLU PROJESİ AKILLARA GELDİ
Sanayi üretimi ve ihracatı değerlendirildiğinde demir yolu bağlantısı yapılmış liman sayısının arttırılmasının hem yük taşımacılığında demir yolunun payını arttıracağı, hem de liman hinterlandına yoğunlaşan sanayinin iç bölgelere yayılmasını kolaylaştıracağının belirtildiği planda, “Yapılan saha araştırmasında yüzde 50 ve üzeri doluluk oranına sahip toplam 7 adet OSB'nin limanlara demir yolu bağlantı ihtiyacı olduğu tespit edilmiştir” ifadeleriyle Aydın Çine OSB’nin bu yöndeki eksikliğine dikkat çekildi. Plana işlenen harita üzerinde Çine OSB’den bahsedilmesiyse aynı zamanda senelerdir tozlu raflarda bekletilen 148 kilometrelik Aydın-Çine-Yatağan-Güllük Demiryolu Projesi’nin yeniden gündeme alınabilme olasılığını akıllara getirdi.
AYDIN-ANTALYA OTOYOLU DA PLANDA YER ALDI
İzmir-Aydın-Denizli Otoyolu ve Afyonkarahisar, Uşak ve Manisa illerinden geçmesi planlanan İzmir- Ankara Otoyolu ve hızlı tren projelerinin tamamlanmasıyla İç Ege ile İzmir limanlarının bağlantısının hızlanacağına da vurgu yapılan planda, “Çevre yerleşimlerin İzmir-Manisa kent-bölgesine bağlantısı güçlenecek ve bölge ekonomisine önemli düzeyde katkı sağlanacaktır. Diğer taraftan, Aydın-Antalya Otoyolu'nun tamamlanması ile Antalya'daki turizm hareketliliğinin bölgedeki alternatif turizm alanlarına daha fazla katkı sağlayacağı öngörülmektedir” ifadelerine yer verildi.
AYDIN’IN ULAŞIM BAĞLANTILARI GÜÇLENDİRİLECEK
Aydın-Denizli-Burdur-Antalya ve Gerede (Bolu) otoyol projelerinin öneminden de bahsedilen planda, “Gelişen yerel ekonomilerin gelişmiş merkezlerle ulaşım bağlantıları güçlendirilecek ve erişilebilirlikleri artırılacaktır. Gelişen yerel ekonomilerde ekonomik faaliyetlerin canlandırılması ve çeşitlendirilmesine katkı sağlamak üzere bu illerin önemli merkezlerle ulaşım bağlantıları güçlendirilecektir. Bu çerçevede, Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas-Erzincan-Erzurum, Yozgat-Kayseri ve Eskişehir-Afyonkarahisar-Burdur-Antalya ve Kayseri-Aksaray-Konya-Antalya hızlı tren hattı, Yozgat Havalimanı, Aydın-Denizli-Burdur-Antalya ve Gerede (Bolu) -Merzifon (Amasya) -Gürbulak (Ağrı) otoyol projelerinin hayata geçirilmesi ile gelişen yerel ekonomilerden gelişmiş merkezlere ve önemli noktalara ulaşım kolaylaştırılacaktır” denildi.
KRUVAZİYER TURİZMİNE YÖNELİK ALTYAPI İHTİYAÇLARI GİDERİLECEK
Kruvaziyer turizmi kapsamında da Aydın Kuşadası’nın lokasyon olarak önemine de dikkat çekilen planda, “Halihazırda başlıca talebin İstanbul, Kuşadası ve İzmir'de gerçekleştiği ve bunu Marmaris, Antalya, Bodrum Alanya, Çeşme ve diğer illerin takip ettiği görülmekte; Bartın, Çanakkale, Samsun Sinop ve Trabzonillerinin de kruvaziyer turizminde gelişmeye açık oldukları değerlendirilmektedir. Yabancı turist kafilelerinin yoğun olarak tercih ettiği Antalya, Muğla, Aydın, İzmir ve Balıkesir illeri deniz-kum-güneş turizmi merkezleri olup kruvaziyer turizmine yönelik altyapı ihtiyaçlarının giderilmesiyle ülke ekonomisine katkıları artacaktır. Kruvaziyer turizmi kapsamında liman şehirlerinden iç bölgelere doğru turizm destinasyonları oluşturularak bu illerin turizm potansiyelinin de değerlendirilmesi amaçlanmaktadır” ifadelerine yer verildi.