Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının TBMM'de 2025 yılı Merkezi Yönetim bütçe kanunu teklifi ile 2023 yılı merkezi yönetim kesin hesap kanun teklifinin görüşmeleri sırasında açıklamalarda bulunan Uraloğlu, Türkiye'de 2 yeni havalimanının hizmete başlayacağını duyurdu.
O İllere Müjde Verildi
Bakan Uraloğlu, konuyla ilgili bilgilendirmesinde, "Esenboğa Havalimanın 3'üncü pistini ve kulesini 2025'in içinde, Gümüşhane-Bayburt ve Yozgat havalimanlarımızı 2026'da hizmete alacağız" ifadelerini kullandı. Bakan Uraloğlu, yıl içinde Çukurova Uluslararası Havalimanı'nı, Kayseri Havalimanı Terminal Binası'nı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 2. pistini bitirerek hizmete açtıklarını da hatırlattı.
Yaptıkları Çalışmaları Aktardı
Hava yollarında yaptıkları çalışmalara da işaret eden Uraloğlu, 26 olan havalimanı sayısını 58'e, 55 milyon olan hava yolu terminal kapasitesini 347 milyona çıkardıklarını ifade etti. Uraloğlu, 81 olan hava ulaştırma anlaşması bulunan ülke sayısını 179'a, 60 olan yurt dışı uçuş noktasını 348'e, 150 olan uçak sayısını 702'ye çıkardıklarını sözlerine ekledi.
Aydın'ın Talebini Hatırlattı
Öte yandan Türkiye'de yeni havalimanlarının açılacağının kaydedilmesi, Aydın'da bulunan Çıldır Havalimanı'nın tarifeli uçuşlara açılmasına yönelik beklentileri bir kez daha hatırlattı. Konuyla ilgili bir süre önce açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Çıldır Havalimanı'nın tarifeli uçuşlar ile kargo taşımacılığına uygun hale getirilmesine yönelik talepleri yanıtlamıştı.
Planlama Olmadığını Dile Getirmişti!
Uraloğlu, konuyla ilgili değerlendirmesinde, Çıldır Havalimanı’nın pist ebatlarının charter ve tarifeli uçakların performansını karşılamadığı için kullanılamadığını kaydetmişti. Bakan Uraloğlu, havalimanının kargo taşımacılığında kullanılmasına ilişkin de bir planlama olmadığını aktarmıştı.
Bakan Uraloğlu'nun Açıklaması
Bakan Uraloğlu, Aydın'ın havalimanı taleplerine yönelik şu açıklamayı yapmıştı: "Aydın Çıldır Havalimanı'nın pist ebatları 1435X30 M ve PCN değeri:46 olması nedeniyle charter ve tarifeli uçakların performansını karşılamadığı için kullanılamamakta olup, havalimanı sınırları dahilinde yer alan mevcut hava tarafı ve kara tarafı tesisleri ile PAT Sahalarının tamamı 5335 Sayılı Kanun'un 33. Maddesi çerçevesinde 20 yıllığına Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme A.Ş.'ye kiralanmıştır. Aydın Çıldır Havalimanı hâlihazırda kiracı tarafından uçuş eğitim hizmetleri amacıyla kullanılmaktadır. Diğer yandan, mevcut durumda Çıldır Havalimanı'nın kargo taşımacılığında kullanılmasına ilişkin bir planlama olmayıp, tedarik zinciri diğer ulaşım modları ve bölgedeki diğer havalimanları aracılığıyla sağlanmaktadır."