Denizli Berberler, Kuaförler ve Güzellik Salonu İşletmeciler Odası Başkanı Yakup Güleç, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Bu tür görüntülerin gençleri meslekten soğuttuğunu söyleyen Güleç, berberlik mesleğini robotların yapmasının ise mümkün olmadığını aktardı. 

Berberlik İnsani Bağları Gerektiriyor

Mesleklerinin makine ile kıyaslanmasının mümkün olmadığını dile getiren Güleç, "Berberleri, kuaförleri ve güzellik merkezlerini asla bir makine ile kıyaslayamazsınız. Yaratılış itibariyle insanların kafa yapıları, saç yapıları ve kulak yapıları farklıdır. Her saçın kesimi aynı değildir. Robotlarda insanlar tarafından yüklenmiş bilgiler, program var. Onarlar bu kafa yapılarını anlayamaz, anlasa bile hissedemez. Bizim işimiz hissetmeyi ve insani bağları gerektiriyor. Bir makine bunu asla yapamaz" ifadelerini kullandı.  

Berberlere robot şoku! Ekonomik kriz yetmedi şimdi de bu!

Aydın’da 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü kutlandı Aydın’da 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü kutlandı

Berberlik Mesleğinin Sonunu Getiremez!

Berberlik mesleğinin sonunun asla gelmeyeceğini söyleyen Güleç, "Bizim mesleğimizin asala sonu gelemez. Çünkü bir robotun kalbi yok, ruhu yok, düşüncesi yok. Robotlar da insanlar tarafından yüklenmiş programlarla çalışıyor. İnsanların kafa yapıları, saç yapıları ve kulak yapıları farklıdır. Her saçın kesimi aynı değildir. Bazı saçlar kısa bazı saçlar uzun kesilir, kafa ve saç yapılarından dolayı. Berber tıraşa başlamadan önce dokunarak müşterinin kafa yapısını tanır hisseder. Sonra berber kafa yapına göre hallerini ortaya koyar onu yapar. Bir robotun hayali yoktur. Berber kafa yapısına, saç yapısına, kulak yapısına, ten yapısına ve yüz yapısına göre tıraşın nasıl yapacağını belirleyip ona göre hayal kurar modeli, onu yapar" dedi. 

Berberlere robot şoku! Ekonomik kriz yetmedi şimdi de bu!

Robotların Yapma İhtimali Yok!

Güleç, sözlerini şöyle tamamladı: "Bundan dolayı tıraşı berberler, kuaförler ve güzellik salonları yapabilir. Bir berber hiç tanımadığı müşteriyi tanıması 10 saniyedir. Berber 10 saniye içerisinde o müşterinin psikolojisini, duygu durumunu anlar. Sonra müşteriyi koltuğa aldığında ilk nasılsın diye sorar ve cevaba göre devam eder sohbete. Müşteriyi farklı sorular sorarak onun ne kızdığını ve ya neden rahatsız olduğunu anlamaya çalışır. Bunu da müşteri konuşsun paylaşsın içi güzelleşsin diye yapar. Çünkü berberler saça, yüze bakım yaptığı rahatlattığı gibi düşünce olarak da duygusal olarak da müşterisini rahatlatır. Bunları robotların yapma ihtimali yok."

Kaynak: İHLAS HABER AJANSI (İHA)