Aydın Hedef Gazetesi'nden Özge Çümlek'in haberine göre; Geçtiğimiz Ocak ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla resmi olarak açılışı gerçekleştirilen Aydın- Denizli Otoyolu’ndaki ışıklandırma ve uyarı levhalarındaki eksiklik hayati tehlike oluşturuyor. Özellikle gece sürüşlerinde araç şoförlerinin sıkıntı yaşadığı konuşuluyor.
“YETERLİ ZAMAN TANINMAMIŞ”
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, Aydın- Denizli Otoyolu’ndaki eksikliklere dikkat çekerek çözüm önerileri sundu. Otoyolun erken hizmete sunulması için yol mühendisliğinin birçok kuralının ihlal edildiğini söyleyen Bülbül, “İzmir- Aydın Otoyolu ile Aydın- Denizli Otoyolu’nun arasındaki farkın fark edilmesi gerekiyor. Yol mühendisliğinde yapılan hatalar nedeniyle sıkıntılarımız büyük. Örneğin; Geçtiğimiz günlerde bu yolda heyelan oldu ve aracın üzerine gelerek yaralanma da yaşandı. Ayrıca yol çöküşleri var. Demek ki otoyolun açılmasında yeterli zaman tanınmamış, ani kararla açılmış. Biz her zaman şunu söylüyoruz: ‘Bir işi yaparken doğa, çevre ve bilimin kurallarına uymak zorundasınız.’ Fakat bu otoyolu erken açma kararıyla birçok çevre kuralı ihlal edildi. Teknik sorunların halledilmesi gerekiyor ve özellikle altyapı ve toprak kayması konusu ciddi sorunlar teşkil ediyor” ifadelerini kullandı.
“TORUNLARIMIZA ENKAZ DEVREDİLİYOR”
Bir diğer problemin de otoyol ücret fiyatları olduğunu kaydeden Bülbül, “İzmir’den Aydın’a gelirken 40 lira veriyorsunuz. Aydın’dan Denizli’ye giderken de 400 lira para veriyorsunuz. Birisi genel bütçeyle yapılmış bir yol; Diğeri ise ‘Yap, işlet, devret’ denilen, araç garantili, sözleşmesi dahi kamuoyuna açıklanmamış, ne kadar araç garantili olup olmadığı da tartışmalı olan bir otoyol. Yani o yoldan geçseniz de geçmeseniz de garantiyi karşılamıyorsa vatandaşın verdiği vergiden bu şirketlere Euro üzerinden para ödeniyor. Yarın bir uyuşmazlık olduğu taktirde ise mahkemeleri Londra’da olacak, Türkiye’de olmayacak, Euro ve Dolar tartışılacak. Bu durum, Türkiye’nin yargı yetkisine de müdahale demektir. Bu yolu yapan şirket ise AK Parti iktidarında bir milletvekilinin şirketidir. ‘Yap, işlet, devret’ modeli olan bu sistemle yollar yapılıyor ama geleceğimize, çocuklarımıza, torunlarımıza bir enkaz devrediliyor.” diye konuştu.
“BUNLAR MEMLEKETİN KARA DELİKLERİDİR”
Çözüm önerileri kapsamında konuşan, “Bu otoyolla ilgili ‘Yap, işlet, devret’ ile Euro üzerinden yapılan sözleşme, Türk Lirası’na çevrilmelidir, yeniden düzenlenmelidir. Araç geçiş garantisiyle ilgili hükümler gerçek sayılara indirgenmeli. Bundan sonra da yatırımlarda ‘Yap, işlet, devret’ modeliyle yapılmamalı. Bunlar memleketin kara delikleridir. Ayrıca Aydın- Denizli Otoyolu, açıkça bilimsel düzenlemeler ve yol mühendisliği açısından tam anlamıyla bitmeden açılmıştır. Trafikteki uyarı levhaları, kaymalar ve yol çökmeleri gibi konularda tekrar düzenlemeler yapılarak vatandaşın hizmetine tekrar açılmalıdır” dedi.