Aydın Hedef Gazetesi Muhabiri Ebru Görmez'in haberine göre; Didim, tarım ve turizm kolları yönünden oldukça zengin olmasının yanında birçok kültürün bir arada buluştuğu bir şehir. Kültür ve deniz turizminde oldukça ileride olmasına rağmen Didim, ilçede birçok esnafa göre ise en kötü sezonunu yaşıyor. 2024 yaz sezonundan ise en çok apart işletmecileri etkilendi. 7 yıl İzmir’de, 20 yıldır da Didim’de apart işletmeciliği yapan 70 yaşındaki Nusrettin Fenli, en son pandemiden önce iyi sezon geçirdiklerini belirterek, “En yoğun sezon pandemiden önceki yıl, 2019 yılında oldu. Bir de Suriyelilerin konaklama dönemi vardı, o sezon  oldukça yoğun geçmişti. Alma hakkımız vardı o sıra. Özellikle kış mevsimini dolu geçirmiştik.” ifadelerine yer verdi.

27 Yillik Otel Isletmecisinin Didim Yorumu Otelcilik Isini Kimseye Tavsiye Etmiyorum Internet Gazete Ebru Gormez 491374 81728Df01115F46Ff401B16Bd70C6D6A

“DİDİM APARTLAR ŞEHRİDİR”
Didim’de sezonun iki veya iki buçuk ay sürdüğünü belirten Fenli, sezonun başlangıcını ve sonlanmasını etkileyen faktörlerden bahsederek, “Ancak bu süreç içerisinde dini bayramların, özellikle de Kurban Bayramı’nın etkisi çok fazla oluyor. Bayramlar sezonun öncesine, Mayıs Haziran aylarına denk geldiğinde yalnızca o süreç içerisinde dolu oluyoruz, sonrasında yeniden sakinlik başlıyor. Temmuz sezonuna kadar bir boşluğumuz oluyor. Belli bir yerde sezonun başlaması için okulların yaz tatiline girmesini bekliyoruz, çünkü Didim’de okulların kapanmasıyla sezon açılır; okulların açılmasıyla da sezon kapanır. Bizim sezonumuz beş yıldızlı oteller ile aynı ilerlemiyor. Bu konumda Didim’de apart sayısı fazla olduğu için, belli bir yerde apartlar şehriyiz diyebiliriz.” dedi.

27 Yillik Otel Isletmecisinin Didim Yorumu Otelcilik Isini Kimseye Tavsiye Etmiyorum Internet Gazete Ebru Gormez 491374 D2Fe5B66D46Ea6F735A3D541E288F96D

“2024 SEZONUNDAN UMUTLUYDUK”
Fenli, 2024 yaz sezonunu değerlendirerek, “Vallahi bu yaz çok umutluyduk aslında, en umutlu yılımız bu yıldı. Bu yıl Kurban Bayramı'ndan sonra 20 günlük bir boşluğumuz oldu. Hatta geçen yılı ele alacak olursak, Bodrum gibi tatil ilçelerinde bütün otelciler isyan bayrağını çekmiş, iflas ediyoruz dediler. Bizim de öyleydi ama sonradan geçen yıl Ağustos ayı çok güzel geçmişti. Geçen yıl sadece bayramdan sonra bir 20 günlük boşluk oldu, tam doluluk yaşanmadı. Bu sene de çok güzel geçecek dedik ama işte bu yıl da ekonomik krizden dolayı sanırım insanlar gerçekten gelemiyor. Odaları verebildiğimiz en düşük fiyat düzeylerinde verebiliyoruz. Şöyle ki, enflasyonun yüzde seksenleri bulduğu bir ülkede biz ancak yüzde elli kadar veya yüzde kırk kadar bir zam yapabildik geçen yıla göre. O da bizim belimizi büküyor tabi. Ama vatandaşın da durumu yok zaten. Bizim bu yıl örneğin bir odayı 2000 liraya vermemiz gerekirken apartın bir dairesini, bin 200 ila bin 500 liraya verebiliyoruz ancak. Gerçekten bize para getiren bir şey değil şuan ki sistem. Kötü yıllarımızdan birisi diyebilirim bu yıl için.” ifadelerine yer verdi.

27 Yillik Otel Isletmecisinin Didim Yorumu Otelcilik Isini Kimseye Tavsiye Etmiyorum Internet Gazete Ebru Gormez 491374 94D99Ab1Ca5B5775Bafa024Cd3A6007A

“DİDİM’DE KURU KALABALIK VAR”
İlçede ki kalabalığın hiçbir alışveriş yapmamasından dolayı kuru kalabalık olduğunu belirten Fenli, “Didim’de kuru kalabalık var. İnsanlar gerçekten harcama yapamıyor. Bizimle fiyat konusunda sıkı pazarlık yapan insanlar başka yerlerde pek indirim uygulattıramıyor. Yaşamın pahalı olmasından dolayı müşteri şikayetçi, Didim esnafı da şikayetçi, Altınkum esnafı kan ağlıyor. Herkes karpuzunu, peynirini getirip, Altınkum’da, kumsalın üzerinde yemeğini yiyorlar. Esnafa giden pek yok. Önümüzde daha Ağustos ayı var ancak henüz apartta yüzde yüz doluluk görmedik, şuan ki doluluk oranı bizde yüzde 60 civarında. Geçen yılın Ağustos ayında yüzde 100 doluluk vardı apartımızda, ama bu yıl yok. Sadece Kurban Bayramı'nda aşağı yukarı bir hafta boyunca gerçekten yüzde 100 doluluğa ulaştık. Ama bayramdan sonra o doluluğu bir daha bulamadık.” diye konuştu.

“SEZON ESKİSİ GİBİ EYLÜL’E UZAMIYOR”
2024 yaz sezonunun erken sonlanacağını söyleyen Fenli, “Önümüzde bir tek Ağustos ayı var, umarım bu bir ay içerisinde doluluk oranı yüzde 90'ları bulur. Ancak daha da fazlasını zannetmiyorum. Çünkü insanlar gelemiyor, pazarlık yapıyorlar. Biz de belli bir miktarın altına düşemiyoruz ki, diğer türlüsü kendi masrafımızı kurtaramıyoruz. O nedenle yani yüzde 100'ü bulabileceğimizi kesinlikle zannetmiyorum. Otelci arkadaşlarımızla konuştuğumuzda her gün 10 odanın 3-4 tanesinin boş olduğunu söylüyor. Bu yıl sezon Ağustos sonu biter. Eskiden Eylül'ün 20'sine kadar yarı yarıya doluluk ile devam ediyordu sezon. Ama bu yıl olabileceğini zannetmiyorum. Gerçekten insanların alım gücünden kaynaklanıyor bu durum da.” ifadelerine yer verdi.

İlçede bulunan büyük oteller ile apartların farklı insanlara hitap ettiğini söyleyen Fenli, “Apartlar ile yıldızlı oteller diyelim, onların müşteri kriteriyle bizimki biraz farklı. Bizim müşterilerimiz daha emekli insanlar, geliri orta ya da dar olan insanlara hitap ediyoruz. Dışarıda bir kahvaltının dahi 300 lira olduğu bir yerde, kaldıkları apartlarda yemeklerini hazırlamaları daha avantajlı oluyor. Eskiden 10-15 gün tatil yapmak için bizlere gelen insanların 3 gün, 4 gün, en fazla 5 günde sınırlandığını görüyoruz.” dedi.

“KIŞIN DAHA MUTLUYUZ”
Fenli son olarak kış mevsiminin daha güvenli ve stressiz olduğundan bahsederek, “Kış aylarında odaları genelde çalışanlara, aylık kiralık veriyoruz. Ama daha mutluyuz. En azından strese girmiyoruz, müşteri gelmediği için. Kışın aylık verdiğimiz için daha az kazanıyoruz ama daha mutlu da oluyoruz. Bir an önce yazın bitmesini bekliyoruz çünkü istediğimiz müşteri yok zaten. Kış daha çabuk gelsin, en azından sabit müşteri olsun ve gelir olsun. Didim’de hiçbir turizmci şu anda memnun değil. Biz de maddi açıdan zarar ediyoruz diyemeyiz ama bizim istediğimiz tatmin edici bir gelir de elde etmiyoruz. Olan gelir sadece çarkı döndürmeye yarıyor. Yoksa otelcilik işini kimseye tavsiye etmeyiz. Tüm otelciler, apartçılar hepsi aynı şeyi söyleyecektir.” diye konuştu.