Milli Savunma Bakanlığınca (MSB) belirlenen kontenjan dahilinde Piyade, Tank, Topçu, Hava Savunma, İstihkam, Muhabere, Ulaştırma, Bakım, İkmal, Mühimmat, Sıhhiye ve Veteriner sınıfları için 25 bin uzman erbaş alımı gerçekleştirilecek. 3 Haziran'da başlayan başvurular, 30 Haziran'da sona erecek. 

BAŞVURU KOŞULLARI

MSB tarafından başvuru koşulları, "Türk vatandaşı ve erkek olmak, 2024 yılının ocak ayının ilk günü itibariyle 27 yaşını bitirmemiş olmak (1 Ocak 1997 ve daha sonra doğmuş olanlar başvurabilir), askerlik görevini yapmış veya yapıyor olmak, uzman onbaşı adayları için ilköğretim/ortaokul veya yurt dışındaki dengi okul mezunu olmak (Öğrenimini yurt dışında bitirenlerin diplomalarının denkliği onaylanmış olmak), uzman çavuş adayları için en az lise ve dengi okul mezunu veya yurt dışındaki dengi okul mezunu olmak (Öğrenimini yurt dışında bitirenlerin diplomalarının denkliği onaylanmış olmak), askerlik hizmetini yapmış olan adaylar için, başvuru tarihinin ilk günü itibariyle terhisi üzerinden 5 yıldan fazla süre geçmemiş olmak (3 Haziran 2019 tarihi ve sonrasında terhis olanlar), askerlik hizmetini yapmakta iken başvuranlar için, askerlik hizmetini yaptığı birlik tarafından Uzman Erbaş Yönetmeliğine istinaden hazırlanan ve Ek-2'de yer alan uzman erbaş olacaklar için nitelik belgesini olumlu olarak almak (Bu belgenin "Uzman Erbaş Olur" kanaatli olması gerekli)" şeklinde açıklandı. 

BAŞVURULAR NASIL YAPILACAK?

Konuyla ilgili yapılan duyuruda, başvuruların 'https://personeltemin.msb.gov.tr' internet adresi üzerinden e-Devlet kapısı vasıtasıyla çevrimiçi (online) gerçekleştirileceği belirtildi. İnternet adresi dışında posta yoluyla veya şahsen yapılan başvuruların dikkate alınmayacağı belirtildi. Başvuru sonuçlarının adaylara https://personeltemin.msb.gov.tr adresi üzerinden ilan edileceğine dikkat çekildi. 
  Açıklamada, "Başvurusu kabul edilen adayların seçim aşaması, sınavlarına katılacakları tarih, aday başvuru miktarına göre planlama yapılarak, idarece belirlenen tarihlerde https://personeltemin.msb.gov.tr internet adresinde tebliğ niteliğinde yayımlanmaktadır. Ayrıca adayların belirttiği cep telefonuna kısa mesaj ile bilgilendirme yapılabilmektedir. Bu nedenle adayların başvuru esnasında özellikle cep telefonu ve adres bilgilerini sisteme doğru bir şekilde girmeleri zorunludur. Ayrıca, aday bilgilerinde değişiklik olması durumunda dilekçeyle Personel Temin Daire Başkanlığına müracaat etmeleri önem arz etmektedir. Aksi durumda aday ile iletişim kurulamamasından Personel Temin Daire Başkanlığı sorumlu olmayacaktır" ifadeleri kullanıldı.

Kaynak: Haber Merkezi