Nazilli’de 9 yıldır çiğ köfte dükkanı işleten Yavuz Karagöz, işletmesini devraldığı 2015 yılından bu yana 3 dürüm kampanyası uyguluyor. İş yerini ilk açtığı zaman kampanya fiyatını 5 TL olarak belirleyen Karagöz, çiğ köfte dürümü 2 buçuk TL’ye satarken 3 adet dürümü 5 TL’den satıyordu.
7 YILDA 12 DEFA ZAM GELDİ
2 buçuk yıl fiyatlarını sabit tuttuğunu anlatan Karagöz, zaman içerisinde artan enflasyon nedeniyle zam yapma mecburiyetinde kaldı. İlk zammı 2017 yılında yaptığını belirten Nazillili esnaf, “İki buçuk yıl zam yapmak aklıma bile gelmedi. Elemanlarımızla birlikte işlerimize ancak yetişiyorduk, çok iyiydi. 2017 yılında 5 liralık dürüm kampanyasını 7 TL’ye çıkardık. Sonra 8 liraya. 2018 yılının Ocak ayında 10 lira oldu. Ondan sonra artık sürekli artış yapmak zorunda kaldım. 13 lira, 16 lira, 20 lira, 25 lira, 30 lira, 35 lira oldu. En son 2023 yılının başında 45 lira yaptım. 2024’e girdiğimizde 60 lira oldu. Şimdi de ağustos ayında 75 liraya çıkardım.” dedi.
EN UCUZ ÇİĞ KÖFTE
İşletmesinde sattığı çiğ köfteleri kendisi yaptığını belirten Karagöz, “Artık personel de çalıştırmıyorum. Çalıştırsam daha da pahalı satmak zorundayım. Bunun yerine Nazilli’deki en ucuz çiğ köfteyi satıyorum” ifadelerini kullandı.
KAMPANYA ETİKETİ SÜREKLİ DEĞİŞİYOR
Zaman içerisinde artan enflasyon ile birlikte hayatın her alanına gelen zamların gıda ürünlerine olan yansımasını gözler önüne seren bu değişiklik, iş yerinin camında asılı olan kampanya etiketinin sürekli değişmesi nedeniyle de dikkat çekiyor.