Açıklamada, vatandaşlara "Gümrükte gönderiniz var", "Gönderiniz gümrükte takıldı", "Gönderinizin içeriğinde yasa dışı madde tespit edildiğinden hakkınızda yasal işlem yapılacaktır", "Kargonuz teslim edilemediğinden teslimi için ek ücret ödenmesi gerekmektedir" gibi mesajlar gönderildiğine dikkat çekildi. Vatandaşlara bu mesajlar eşliğinde hesap numaraları ya da internet sitesi linkleri gönderilerek para yatırılmasının talep edildiği belirtilirken, çok dikkatli olunması uyarısında bulunuldu.
Bakanlık Bu Şekilde Ödeme Talep Etmiyor
Ticaret Bakanlığı yetkilileri, mesaj yoluyla vatandaşlardan kesinlikle bu şekilde para talep edilmediğini dile getirdi. Bu tür mesajların dolandırıcıların yeni yöntemi olduğuna parmak basılırken, şunlar kaydedildi: "Posta ve hızlı kargo işlemlerinde Bakanlığımız birimleri ile gümrük idareleri vatandaşlara e-posta, telefon araması ya da mesaj yoluyla bir bildirimde bulunmamakta, herhangi bir hesap numarası ya da web sitesi linki yoluyla ödeme talep etmemektedir."
Mesajlar Mutlaka Araştırılıp Teyit Edilmeli
Açıklamada, vatandaşların bu tür durumlarda mutlaka teyit ve kontrol işlemlerine başvurması istenirken, "Her bir işlem özelinde vatandaşlarımıza yapılacak bildirim formatı oluşturulmuştur. Aynı düzenlemede Bakanlığımızca yetkilendirilen ve bu bildirimleri yapmakla yükümlü olan posta işletmesi ve hızlı kargo firmalarına ait iletişim bilgilerinin Bakanlığımız resmi web sayfasında duyurulacağı kamuoyuyla paylaşılmıştır. Bu amaçla hazırlanan 'https://ggm.ticaret.gov.tr/istatistikler/istatistikler' linkinde yer alan listeden, vatandaşlarımıza yapılan bildirimlerin ilgili hızlı kargo firması ya da posta idaresinin kurumsal e-posta adresi ya da telefon numarasından yapılıp yapılmadığı, bildirim içerikleriyle birlikte kontrol edilebilmektedir. Sahte ve aldatıcı bildirimlerle mücadele noktasında Bakanlığımız çalışmaları son hızla devam etmekte, vatandaşlarımızın güvenliği ve güvenli alışveriş yapabilmeleri için her türlü önlem alınmaktadır" ifadelerine yer verildi.