Olumsuzlukların Önüne Geçilmesi Planlanıyor
Tapu işlemlerinde sahte belgelerle yapılan dolandırıcılık girişimleri, vatandaşları mağdur edebiliyor. Yeni sistemle işlemlerin noter huzurunda yapılması, böylesi olumsuz durumların da önüne geçiyor. Böylelikle taşınmaz sahiplerinin haklarının korunması sağlanıyor.
Dolandırıcılık Olaylarına Neşter!
Tapu işlemlerinin dijitalleşme süreciyle birlikte internet üzerinden yapılması, dolandırıcıların da işine yaradı. Bu süreçte çeşitli dolandırıcılık vakaları gözlenebiliyor. Yetkililer, tapu sahiplerine internet üzerinden yapılan işlemlerde son derece dikkatli ve uyanık olmalarını tavsiye ediyor. İşlemler sürecinde güvenilir kaynaklardan bilgi alınması da tavsiye ediliyor. Yeni düzenleme kapsamında işlemlerin noter aracılığıyla gerçekleştirilmesiyle, dolandırıcılık olaylarına da neşter vurulması planlandı.
İşlemlerin Daha Güvenli Olması Hedefleniyor
Tapu sahipleri için en önemli konuların başında, tapu devir işlemleri geliyor. İşlemlere noter huzurunda imza atılması, güvenliğin yanı sıra işlemlerin daha hızlı bir şekilde tamamlanmasına da kapı aralıyor. Yeni sistem bir yandan işleri kolaylaştırırken, diğer yandan güvenli bir şekilde yapılmasının önünü açıyor.
Tapu Sahiplerinin Hakları Korunuyor
Tapu işlemleri mülk sahipleri için büyük önem taşırken, imza atılan bu tür düzenlemeler işlemlerin sağlam bir zeminde yapılması sürecinde önemli katkı sağlıyor. Dijitalleşme sürecinde diğer yandan güvenlik önlemlerinin en yüksek seviyeye çekilmesi, tapu devir işlemlerinin güvenilirliği açısından çok önemli bulunuyor. Aynı zamanda işlemler daha hızlı yapılırken, vatandaşların haklarının korunmuş olması kayda değer bir gelişme olarak nitelendiriliyor.
Yeni Uygulamada Süreç Nasıl İşliyor?
Taşınmaz satış sözleşmelerinin tapu müdürlüklerinin yanı sıra noterliklerde de yapılmasına yönelik uygulama kapsamında taşınmazını satmak isteyen kişi, Türkiye Noterler Birliğinin internet sitesindeki e-Başvuru sistemi üzerinden işlem yapmak istediği noterliği seçip başvurusunu yapıyor. Noterlik tarafından, başvuranın taşınmazın hak sahibi olduğunun tespitinin ardından başvuru kabul edilerek işlem başlatılıyor. Başvurunun kabulüyle noter tarafından taşınmazla ilgili tapu kayıtları inceleniyor. Aynı zamanda satış yapmaya engel durum olup olmadığı kontrol ediliyor.
Tapu Ve Diğer Belgeler Teslim Ediliyor
Taşınmazın satışına engel durum bulunmadığının tespitiyle birlikte, gerekli harç ve tapu döner sermaye hizmet bedelinin ödenmesi için ilgililerin cep telefonlarına mesaj gönderiliyor. Harç ve masrafların ödenmesinin sonrasında taraflar düzenlenen taşınmaz satış sözleşmesini imzalamak üzere noterliğe davet ediliyor. Sözleşmeler noter huzurunda alıcı ve satıcı tarafından imzalanırken, bu sözleşmeler sisteme kaydediliyor. Tüm bu işlemlerin ardından sözleşmelerin Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemine elektronik ortamda gönderilmesiyle birlikte taşınmaz, tapu kütüğüne tescil ediliyor. Taşınmazın devrinin gerçekleştirilmesinin ardından ise düzenlenecek tapu ve diğer belgelerin noter tarafından teslimi yapılıyor.