Aydın Hedef Gazetesi Muhabiri Özge Çümlek'in haberine göre; Türkiye’nin en iyi liselerinin açıklanmasıyla birlikte Aydın’ın bu listede yer almaması dikkat çekti. Eğitim-İş Aydın Şube Başkanı Şaban Özdemir, Aydın’ın bu listede yer almamasının nedenlerini değerlendirdi.
“LAİK VE BİLİMSEL EĞİTİMDEN VAZGEÇİLDİ”
Aydın’ın başarılı liseler listesinde yer almamasının sebeplerini maddeler halinde aktaran Özdemir, “Nitelikli okullar belirlenirken gerekli hassasiyet gösterilmedi, öğretmen seçiminde tercihler başarıya göre değil torpille yapıldı. Akademik başarıyı getirecek ders seçimlerinde zorlama yapıldı, bazı dersler bilerek ve isteyerek dayatıldı. Akademik başarıyı artıracak derslerin sayısı azaltıldı, laik ve bilimsel eğitimden vazgeçildi” ifadelerini kullandı.
“BİLİNÇSİZ ŞİKAYETLER BAŞARIYI NEGATİF ETKİLEDİ”
Öğretmensiz bir okulun dört duvardan başka bir şey olmayacağını dile getiren Özdemir, “Öğretmenler eli kolu bağlı hale getirilip bir şey yapmaya korkar duruma düşürüldü. Velilerin yararına olduğunu zannettikleri, çocuklarının uyum ve kişiliği olumsuz yönde etkileyecek bilinçsiz şikayetler ve yakınmalar başarıyı negatif yönde etkiledi. Özel okullara geçiş sağlamak amacıyla bazı insanlar bilerek bazıları ise bilmeyerek devlet okullarında başarının düşmesine katkı sağladı” diye konuştu.
EĞİTİMDE LİYAKATİN SAĞLANAMAMASINA DİKKAT ÇEKTİ
Özdemir, “Okullarda dersi öğretmenler verir. Formasyonu olmayan kim, eğitim ile ilgili hangi bilgi ve donanıma sahip oldukları belli olmayan kişilerin okullarda özel izinlerle derslere girmesi, her okulu İmam Hatip yapma çabaları, devlet okullarında aklı ve bilimi rehber edinmeyen Atatürk ilke ve devrimlerine Cumhuriyetin kazanımlarına karşı eğitim öğretim yapılan yerler algısı ile ‘çocukları kurtaralım’ endişesi taşıyan velilerin özel okullara kaçışları. Bu aksaklıkları görüp ortadan kaldırması gerekenler, izin vermemesi gerekenler maalesef ki bu yaşananları bilgi kontrolleri altında kendi elleriyle yaptı” dedi.
Aydın’ın başarı listesinde yer almaması hakkında konuşan Özdemir, “Aydın gibi başarılı okulları olan ve bu yarıştan hiç kopmayan bir ilin, bir tane dahi okulunun başarı listesinde yer almaması üzücü. Bir öğretmen olarak bu üzüntüyü yaşamakla birlikte, ‘benim bunda payım ne?’ diye sorduğumda kendimi kantara koyup tartmak, acımasızca eleştirmek, iğneyi kendime batırmak istedim. Yapmak istediklerimin önüne konan engellerden başka bir şey olmadığını düşünüyorum. Öğretmenlerimizin de görevlerini canla başla yaptıklarına inanıyorum. Gölge etmemeleri yetecektir” dedi.