Aydın Hedef Gazetesi'nden Murat Tan'ın haberine göre; Kamu Araştırmaları Destek Grubu (KAMAG) 1007 programı kapsamında, Demiryolu hatlarında çalışan çeken ve çekilen araçlar için milli sinyalizasyon sistemi tasarlanması hedeflenirken, proje kapsamında; Sinyalizasyon Sistemi Karar Merkezi, Trafik Kontrol Merkezi ve Donanım Simülatörü olmak üzere üç ana bileşen geliştirildi. Türk mühendislerince geliştirilen ve demiryollarında ulaşılabilecek en üst emniyet düzeyi olan SIL4 ile sertifikalandırılan Milli Sinyalizasyon Sistemi, Aydın Ortaklar-Denizli arasındaki 176 kilometrelik mesafede de devreye sokuldu. 

Aydindaki Milli Sinyalizasyon Calismalari Tamamlanmiyor Aydindaki Milli Sinyal Projesi Son Asamada 492272 2241Fc2083A64620Beb269F2525B3D6E

ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

Aydın’da da uygulanan proje ile Türkiye, İngiltere, Fransa, Almanya, Japonya, İspanya, Çin, Çek Cumhuriyeti, İtalya, İsveç, Avusturya, Danimarka, İsviçre, Slovenya, Avustralya’dan sonra kendi sinyalizasyon sistemini geliştiren 15. ülke oldu. TCDD 2023 Faaliyet Raporu’nda proje uygulama ve yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında; Afyonkarahisar-Sandıklı-Karakuyu (112 km), Malatya-Elazığ (118 km), Aydın (Ortaklar)-Denizli (176 km), Denizli-Isparta-Burdur (264 km), TorbalıÖdemiş (72 km) ve Alayunt-Afyonkarahisar-Konya (415 km) olmak üzere toplam 1.157 km’de Milli Sinyal Projeleri kapsamında çalışmaların sürdüğü bildirildi. 

Aydın Ortaklar-Denizli arasındaki 176 kilometrelik mesafedeki Milli Sinyalizasyon Sistemi çalışmalarında yüzde 98 fiziki ilerlemeye ulaşıldığı belirtilirken, bu yıl içinde sistemin güzergahın tamamında hayata geçmesi öngörülüyor.

Aydindaki Milli Sinyalizasyon Calismalari Tamamlanmiyor Aydindaki Milli Sinyal Projesi Son Asamada 492272 Fd11176648Adea0Da6092B644Bace838Aydindaki Milli Sinyalizasyon Calismalari Tamamlanmiyor Aydindaki Milli Sinyal Projesi Son Asamada 492272 773Bf3B969F8523C8Ccadef3D5E91D50

Muhabir: MURAT TAN