Aydın'ın Efeler ilçesinde yaşayan 36 yaşındaki Gülşen Balcı, kimliği belirsiz şahıslar tarafından aranarak “Genel Sağlık Sigorta prim borcunuz var, göndereceğimiz IBAN'a bugün yatırmazsanız icra işlemleriniz başlayacak” sözleriyle dolandırılmaya çalışıldı.
“PROFESYONELCE HAZIRLANMIŞ BİR SİSTEM KURMUŞLAR”
Arayan şahısların borcunu kuruşu kuruşuna kadar bildiğini söyleyen Balcı; “Borcumu kuruşuna kadar söylediler. Arabamın olduğunu biliyorlar. Kişisel bütün bilgilerimi, işyeri adresimi biliyorlar. Çok profesyonelce hazırlanmış bir sistem kurmuşlar. Gerçekten yaşlı birisi olsa kesin kanardı bunlara. Sadece yaşlı değil aslında herkes kanabilirdi. Çünkü o kadar profesyonelce bir şekilde araştırmışlar ki, borcumun ne kadar olduğunu, mal varlığımı, adresimi her şeyimi biliyorlar” ifadelerini kullandı. Kendisini arayanlardan şikayetçi olan Balcı, dolandırıcılık sürecini aktararak herkesin dikkatli olması çağrısında bulundu.
HAKLARINI ARAYACAĞINI SÖYLEYİNCE SAATİ ESNETTİLER
Üzerindeki mal varlıklarına kadar bildiklerini kaydeden Balcı; “Kendisini postaneden aradıklarını söyleyen şahıs, GSS borcu dolayısıyla ihtarname çekildiği ama ihtarnamenin işyerindeki adrese gittiğini, dükkan kapalı olduğu için ihtarnamenin elime ulaşmadığını söyledi. Böylece ihtarname postaneye geri dönmüş. Borcumun icraya düştüğünü ve şu anda avukatta olduğunu söyledi bana. Avukat bilgilerini verdi. Avukatın Ankara'da olduğunu söyledi. Ben o avukatı aradım. O da 2 bin 553 lira 42 kuruş Genel Sağlık Sigortası borcun var dedi. E-devlet'teki borcumun tamamını söylüyor yani kuruşu kuruşuna. Sonra saat 14.10'a kadar bu borcu yatırman gerekiyor, yatırmadığın takdirde bu dosya icraya düşecek dedi. Üstümdeki mala kadar biliyor. Arabam var. Arabaya haciz konur ne alımı ne satımı olur dendi. Ben de süre istedim kendisinden. Çünkü ben ne olduğunu anlamadım, affalladım. Bana SGK'dan herhangi bir tebligat veya mesajın gelmediğini söyledim. Ben de haklarımı arayacağımı söyledim. Böyle söyleyince saatte esneklik sundu ve dosyayı 17.00'a kadar bekletebileceğini söyledi. Sonra mobil bankacılık kullanıyorsan yönlendirme yapayım dedi. Sözde mali müşavirine yönlendirebileceğini söyledi. M.T. isimli birinin IBAN'ını paylaştı. Bu IBAN'a parayı at dedi. Ben de söylemlerinden şüphelendiğim için atmadım. Mobil bankacılığın yüklü olduğu telefonumun yanımda olmadığını söyleyerek bir bahane ile parayı ödemeyi erteledim” dedi.
“HERKESİ KANDIRABİLİRLER”
Olay sonrası soluğu eşinin yanında aldığını dile getiren Balcı, “Eşimin yanına geldim, durumu ona anlattım ve SGK'yı aradık, orada birisi ile görüştük. SGK'da görüştüğümüz kişi bunların dolandırıcı olduğunu, SGK'nın hiç bir şekilde avukatlar ile çalışmadığını söyledi. Haciz işlemlerinin direk icra dairelerine düştüğünü ve hiç bir avukatın bizi aramayacağını söyledi. En yakın polis merkezine gidip şikayetçi olmamı söyledi. Ben de şikayetçi oldum. Bakalım ne çıkacak. Ben akıllılık ettim Allah'tan bir şey olmadı ama o kadar profesyoneller ki herkesi kandırabilirler. Herkesin bu konuda dikkatli olması gerekiyor” diye konuştu.
Sosyal Güvenlik Kurumu ise GSS prim borçlarına ilişkin IBAN numaralı mesajlara veya aramalara kimsenin itibar etmemesi gerektiği konusunda vatandaşları uyardı.