Aydın Hedef Gazetesi Muhabiri Murat Tan'ın haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İYİ Parti Aydın Milletvekili Ömer Karakaş’ın Çıldır Havalimanının tarifeli uçuşlara ve kargo taşımacılığına uygun hale getirilmesi talebine ilişkin yazılı soru önergesini cevapladı. Bakan Uraloğlu, önergeye verdiği cevapta, Çıldır Havalimanı’nın pist ebatlarının charter ve tarifeli uçakların performansını karşılamadığını belirtirken, kargo taşımacılığında kullanılmasına ilişkin de bir planlama olmadığını belirtti.
“TEDARİK ZİNCİRİ DİĞER HAVALİMANLARIYLA SAĞLANIYOR”
Bakan Uraloğlu açıklamasında, “Aydın Çıldır Havalimanı'nın pist ebatları 1435X30 M ve PCN değeri:46 olması nedeniyle charter ve tarifeli uçakların performansını karşılamadığı için kullanılamamakta olup, havalimanı sınırları dahilinde yer alan mevcut hava tarafı ve kara tarafı tesisleri ile PAT Sahalarının tamamı 5335 Sayılı Kanun'un 33. Maddesi çerçevesinde 20 yıllığına Türk Hava Yolları Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme A.Ş.'ye kiralanmıştır. Aydın Çıldır Havalimanı hâlihazırda kiracı tarafından uçuş eğitim hizmetleri amacıyla kullanılmaktadır. Diğer yandan, mevcut durumda Çıldır Havalimanı'nın kargo taşımacılığında kullanılmasına ilişkin bir planlama olmayıp, tedarik zinciri diğer ulaşım modları ve bölgedeki diğer havalimanları aracılığıyla sağlanmaktadır” ifadelerini kullandı.
SÖZLEŞME SÜRESİ 2032’DE SONA ERECEK
Öte yandan 2012 yılında Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından 20 yıllığına Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı'na devri yapılan Aydın Çıldır Havalimanı’nın kira sözleşmesinin 2032’de sona ermesi bekleniyor. Tarifeli uçuşlara ve kargo taşımacılığına uygun hale getirilmesi talebi defalarca kez ilgili makamlara iletilmesine rağmen herhangi bir adım atılmayan Aydın Çıldır Havalimanı’nın 2032’den sonraki akıbetiyse şimdiden büyük merak uyandırıyor.