Bugün Eczacılık Fakültesi sayısının 62’yi bulduğunu ve bunlardan sadece 14’ünün tam akredite eğitim verebilecek kapasiteye sahip olduğunu kaydeden Karaarslan, eczacılık fakültelerine giriş sıralamasının 50 bin olmasını, mevcut fakültelerin kontenjanlarının azaltılıp akredite olmayan fakültelere öğrenci alınmamasını istediklerini dile getirdi.  

A W244526 03

"SESİMİZİ BİR TÜRLÜ DUYURAMADIK"
Karaarslan, “Mevcut fakültelerin 4 bin 500 öğrenci kontenjanı bulunduğu göz önüne alındığında hem mesleki hem de istihdam anlamında tehlike çanları çalıyor. Bizler, hastalarımızın en yakın sağlık danışmanı olan, pandemiden depreme bütün olağanüstü koşullarda halkımızın yanında duran ve halk sağlığını her şeyden üstün tutan bir meslek grubunun temsilcileriyiz. Bugün Türk Eczacıları Birliği ve ülkemizdeki bütün Bölge Eczacı Odalarımız ile birlikte mesleğimizin en önemli sorunlarından birini, bir kez daha dile getirmek için toplandık.

A W244526 02

Defalarca söyledik, tepkimizi dile getirdik ama sesimizi bir türlü duyuramadık, bu nedenle Yükseköğretim Kurulu’nun önünden yetkililere seslendik. Mesleki sürdürülebilirliğimizin sağlanması, nitelikli eczacılık hizmetlerinin devamı ve genç meslektaşlarımızın yaşadığı istihdam sorununun önüne geçilmesi için yeni bir eczacılık fakültesi daha açılmasını istemiyoruz. Yeni bir eczacılık fakültesi açılması işsiz eczacılar ordusunun büyümesine neden olur” ifadelerini kullandı. 

A W244526 01
  
"DURUM ÇOK CİDDİ BOYUTLARA ULAŞTI"
Sağlık Bakanlığı’nın 2016 yılında yayımladığı Sağlık İşgücü Raporu’nda 2023 yılında yüzde 30 eczacı istihdamı fazlası olacağının belirtildiğini, 2016’da 29 olan eczacılık fakültesi sayısının bugün 62’ye çıktığını ifade eden Karaarslan, şunları kaydetti: “Durum çok daha ciddi boyutlara ulaştı. Biz her yeni eczacılık fakültesinin açılışında isyanımızı dile getirdik ama dinleyen olmadı. Mesleki iş gücümüzün ‘daha sağlıklı bir toplum’ hedefi, hiç şüphesiz ki eczacılık eğitiminin doğru temeller üzerine inşa edilmesini gerekli kılar. Altını çizmek isteriz ki, sağlık gibi stratejik önem taşıyan alanlarda eğitim ticari kaygılardan arındırılarak planlanmalıdır. Bu hedefle nitelikli sağlık çalışanlarının yetiştirilebilmesi için yeni fakültelere değil mevcut fakültelerde akademik kadroların ve gerekli alt yapının güçlendirilmesine ihtiyaç bulunmaktadır.”

Kaynak: İHA