Son dönemde özellikle internet platformlarından eski sarı fincanlar ile perdeler, antika olarak lanse edilerek yüksek fiyatlardan satılmaya çalışılıyor. Eski yıllarda evlerde kullanılan eşyaların antika ve nostaljik ürün olarak yüksek fiyattan satılmaya çalışılması, vatandaşların kafasını karıştırıyor.
Yaşananlar Şaşkınlığa Neden Oluyor!
Kimileri bu eski nostaljik ürünleri satın alma yoluna giderken, evlerinde bu eşyalardan bulunan vatandaşların kafasında ise yüksek fiyata satıp satamayacakları, soru işaretlerine neden oluyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan antikacılar, yaşananlar karşısında şaşırdıklarını dile getiriyor.
Antika İçin Belirli Kıstaslar Var
Eski perde ve fincanlara biçilen fiyatlar karşısında şaşkına döndüklerini dile getiren antikacılar, basit bir tekstil ürününün ve fincanın bu kadar yüksek fiyatlar etmesinin, antika değeri taşımasının mümkün olmadığını vurguluyor. Antika niteliği taşıması için çeşitli kıstasların bulunduğuna işaret eden antikacılar bekletilen, beklemiş ürünün antika değeri taşımayacağını ifade ediyor.
Bu Ürünler Antika Değeri Taşımıyor!
Yüksek fiyata satılmaya çalışılan eşyaların aile büyükleri tarafından kullanılan ve evin belli yerlerinde saklanan vintage ürünler olduğunu dile getiren antikacılar, internetteki fiyatların astronomik olduğunu vurguluyor. Nadir bulunan ve özellikli eski ürünlerin antika değeri taşıyabileceğini anlatan antikacılar, piyasada bol olan 30-40 senelik eşyaların antika özelliği taşımasının mümkün olmadığını belirtiyor.
Tüketiciler Çok Dikkatli Olmalı
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal, insanların geçmişe özlem duyduklarını, bu nedenle bu tür eşyalara yüksek fiyatlar biçildiğini ancak bunun yanlış olduğunu kaydetti. Koçal, özellikle internet üzerinden satışa sunulan ürünlerin mutlaka fiziki olarak da görülmesi gerektiğine parmak bastı. Ürünlerin gerçek değeriyle ilgili uzmanlarla görüşülmesinin önem taşıdığını aktaran Koçal, aşırı fiyatlandırılan ürünlerden şüphe duyulması gerektiğini anlattı. Koçal, dolandırıcılık riskine dikkat çekerek tüketicilerin çok dikkatli olmasını istedi.