Dijital çağın hızlı ritminde, sosyal medya platformları hayatımızın merkezine yerleşmiş durumda. Her an paylaşıyor, iletişim kuruyor, beğenileri topluyor ve içerikleri takip ediyoruz. Sanal dünya, gerçek hayatımızın önemli bir parçası haline geldi, hatta bazen sanal ortamda yaşadığımız sosyal etkileşimler gerçek hayattan daha yoğun olabiliyor.

Gün geçtikçe çoğalan sanal platformlar arasında eskimiş, modası geçmiş hatta unutulmuş olanlar bile var. 2024'ün ilk çeyreği için We Are Social tarafından yayınlanan küresel internet kullanımı raporu, dijital bağlılığımızı çarpıcı bir şekilde ortaya koyuyor ve sanal dünyanın notlarını dağıtıyor.

İşletmeniz İçin Hangi Sosyal Medya Platformu Kullanmalısınız?

Her tıklamamızda, her paylaşımımızda biraz daha dijitalleşiyor, sanal dünyanın içine daha fazla gömülüyoruz. Sosyal medya analizleri, internet kullanımı trendlerini takip ediyor ve dijital varlığımızın izini sürmek için birer araç haline geliyor. Artık sanal dünyada yaşadığımız olaylar, gerçek hayatımızı etkileyebilecek kadar güçlü ve önemli hale geldi. Bu, çağımızın gerçeği ve geleceğin yönünü belirleyen bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.

Dünya genelinde sosyal medya kullanımı için belirlenen ortalama saat 2 saat 23 dakika olarak kaydedilmiş durumda. Rapora göre, internetin ve sosyal medyanın insanoğlu için ne kadar değerli olduğunu gösteriyor:

5,35 milyar insan internet kullanıyor. Sosyal medya kullanıcıları geçen yıla göre %5,6 oranında arttı; 2023 yılı boyunca 266 milyon yeni kullanıcı ilk kez sosyal medyayı kullanmaya başladı.

Sosyal Medya Kullanıcılarının %42'si Kişiselleştirilmeyen Içeriklerden  Rahatsız Oluyor! - CyberMag

Yaklaşık 5,04 milyar insan her gün sanal dünyanın kapılarını aşındırıyor. Dünya genelinde günde ortalama 6 saat 44 dakika internet kullanılıyor. Televizyon izlenme süresi ise internette geçirilen zamanın yalnızca yarısı kadar, yani 3 saat 6 dakika. Ortalama olarak, sosyal medyaya ayırdığımız süre 2 saat 23 dakika, kitap, dergi okuma için 1 saat 41 dakika, müzik dinleme için 1 saat 25 dakika ve oyun oynamak için 1 saat 2 dakika vakit harcanıyor.

Web'de en çok ziyaret edilen siteler arasında popüler isimler yer alıyor. Google en çok kullanılan arama motoru olarak öne çıkarken, video paylaşım platformu YouTube ve sosyal ağ devi Facebook da listede üst sıralarda yer alıyor.

Meta grubu, sosyal medya lideri konumunda:

Facebook, 3 milyar 490 milyon kullanıcı ile lider konumda ve en yakın rakibi YouTube'a yaklaşık yarım milyarlık bir fark atmış durumda (2 milyar 491 milyon kullanıcı).
WhatsApp, 2 milyar kullanıcı ile üçüncü sırada.
Instagram, 2 milyar kullanıcı ile dördüncü sırada yer alırken, TikTok 1 milyar 562 milyon kullanıcı ile beşinci sırada bulunuyor.

Türkiye'de günlük internet kullanımı ise 6 saat 57 dakika olarak kaydedilmiş durumda

Türkiye, dünya ortalamalarının üzerinde çıkan tüm kategorilerde lider konumda. Türk kullanıcılar, özellikle sosyal medyada dünya ortalamasının üstünde zaman geçiriyorlar; ortalama 2 saat 44 dakika ile sosyal medyayı daha aktif kullanıyorlar.

AK Parti'den sosyal medya düzenlemesi: Sosyal ağlar Türkiye'de temsilci  bulunduracak | Euronews

Sosyal medya kullanımıyla ilgili diğer bazı öne çıkan rakamlar şu şekilde:

Facebook, Türkiye'de 34 milyon kullanıcıya sahip ve en aktif 15. ülke konumunda.
X, dünya genelinde 436 milyon kullanıcıya ulaşıyor ve Türkiye'de 20 milyon 670 bin kullanıcı ile en çok kullanılan yedinci ülke konumunda.
Instagram kullanıcı sayısıyla Türkiye, dünya genelinde beşinci sırada yer alıyor ve 57 milyon 100 bin kullanıcıya sahip.
TikTok, Türkiye'de 37 milyon 734 bin kullanıcı ile onuncu sırada yer alırken, Snapchat 15 milyon 400 bin kullanıcı ile on birinci, YouTube ise 57 milyon 500 bin kullanıcı ile on birinci sırayı paylaşıyor.
LinkedIn'de ise 16 milyon kullanıcı ile Türkiye, dünya genelinde on üçüncü sırada yer alıyor.

Kaynak: Haber Merkezi