Türkiye’nin pek çok yerinde şubesi olan Tuğba Kuruyemiş’ten alışveriş yapan vatandaşlar, Şikayetvar isimli internet sitesi üzerinden yaşadıkları sorunlara ilişkin şikayetlerini aktardı. Vatandaşların genel olarak bazı ürünlerden kurt çıktığı, çalışanların müşterilere olan saygısızlığı ve ürünlerin tatlarındaki bozukluğa yönelik şikayetlerde bulunduğu görüldü.
Şikayetlerin birçoğuna cevap verilip sorun çözülmüş gibi görünse de bazı kullanıcılar müşteri temsilcileriyle sorun yaşadıklarına değindi. Aydın'ın ünlü markasıyla ilgili sıradışı bazı şikayetlerse şaşkınlığa neden oldu.
İŞTE DİKKAT ÇEKEN BAZI ŞİKAYETLER:
“TÜKETİM TARİHİ GEÇMEMESİNE RAĞMEN KURTLAR ÇIKTI”
Şikayetvar sitesinde Ayşe isimli kullanıcı, “Tuğba Kuruyemiş'ten 30.08.2024 tarihinde aldığım fıstık ezmelerini uygun saklama koşullarında saklamama ve tüketim tarihi geçmemiş olmasına rağmen kurtlar çıkıyor. Halk sağlığı için önemli bir konu olduğunu düşünüyorum ve firmadan bu konu hakkında geri dönüş ve paramı iade etmesini bekliyorum!” şikayetinde bulundu.
“BÜYÜK HAYAL KIRIKLIĞI”
Uzun yıllardır Tuğba Kuruyemiş’ten alışveriş yaptığını ifade eden Feyza isimli kullanıcı ise “Ben daha önce Balıkesir'de yaşadım. Yıllarca Tuğba'dan alışveriş yaptım ve ilk defa böyle bir şeye şahit oluyorum. Hepsiburada'dan yaptığım alışverişte korkan aldım ve içinden böcek çıktı. Kapağı da kırık geldi. Kapağın kırılması kargonun sorunu olabilir, güzel paketlenmişti ona lafım yok. Fakat içindeki böcek? Belli ki ürün bozuk. Kapağın kırılmasıyla alakası olduğunu düşünmüyorum çünkü ürün içinde tek tek paketli. Muhtemelen son tüketim tarihi yaklaşan ürün gönderildi. Büyük hayal kırıklığı çünkü uzun yıllardır çok severek gittiğim, ikram kahvelerini içtiğim bir markaydı. Bulunduğum ilde mağazanız yok diye internetten alışveriş yapmaya devam ediyordum. Ama bu seferki deneyim sınıfta kaldı çok üzgünüm. Kırık kutu falan sorun değil de her biri ayrı paketli krokan içinden böcek çıkması affedilemez” dedi.
“TAZELİK KONUSUNDA TEKRAR DÜŞÜNDÜRDÜ”
Kuru incir paketinden kurt çıktığını belirten Fatih isimli kullanıcı, “2 gün önce yaptığım alışverişte aldığım kuru incir içerisinde çıkan protein nitelikteki kurt ve larvasını görünce tekrar düşündürdü tazelik konusunda. Tuğba Kuruyemiş, bu ürünler kurutmadan önce yıkanıp temizleniyor diye biliyorum ya da steril bir ortamda hazırlanıyor diye biliyorum” ifadelerini kullandı.
“DİŞİM KIRILDI”
Aldığı fıstığın içinden taş çıktığı için dişinin kırıldığını söyleyen Cansel isimli kullanıcı, “Tuğba Kuruyemiş Salihli şubesinden fıstık aldık. Eve gelince yiyelim dedik, içinden taş çıktı ve dişim kırıldı. Gerçekten şok olduk. Bir de ben o taşı yuttum. Sürekli alışveriş yaptığımız bir yerdi, bir daha asla adımımı atmam. Herkese söylüyorum zaten başıma geleni. Şimdi dişçi dişçi uğraşıyorum” sözlerini kullandı.
İADE KONUSUNDAKİ YAŞADIĞI SORUNU AKTARDI
Ece isimli kullanıcı ise kargo ile ilgili sıkıntısını anlatarak, şu ifadeleri kullandı: “Tuğba Kuruyemiş'ten sipariş verdiğim Türk kahvesinin paketi patlamış şekilde geldi. (Kargodan kaynaklı değil, paketin çıtçıtlı kısmında üretim sorunu var.) Destek taleplerine günler sonra cevap verdikleri yetmez gibi hatalarını telafi etmek yerine iade kodu vererek geri gönderin dediler. Geri gönderileli bir hafta oldu ücret iadesi yapılmadığı için kendilerini aradım. Yine dakikalarca ulaşabilmeyi bekledikten sonra aldığım cevap şu: 'Ürün bize gelmemiş kargoya sorun.' Yaşanan sorunu çözmek adına hiçbir çaba sarf etmeyip her şeyi siz halledin şeklinde bir yaklaşım kabul edilemez. Hatalı üretilmiş bir ürün kayboldu diye bunun faturasını ben mi ödeyeceğim?” Firmanın kendisine verdiği, “Müşterimiz ürünün iadesini yaptığı takdirde ücret iadesi tarafına yansıtılacaktır” cevabına, “Tarafınızdan kaynaklı bir sorun yüzünden her şeyle tek tek ben uğraştıktan sonra ücret iadesi yapacak olmanızın bir anlamı yok. Evime uzak bir kargo firmasına git gel yaptırıp sonra prosedürlerin arkasına sığınmakla olmuyor. Prosedürlerinizi biraz değiştirip müşteri yanlısı bir tutum sergilemeyi deneyin. Ayrıca normal zamanlarda da taleplere ve telefonlara buraya yazıldığında döndüğünüz kadar hızlı dönün” cevabını vererek şikayetini ifade etti.
“DÜKKANDAN KOVMAYA ÇALIŞTILAR”
Çalışanları bir konuda sessizce uyarması üzerine yaşadığı sıkıntıyı dile getiren Burcu isimli kullanıcı, “Tuğba Kuruyemiş Didim Altınkum şubesinden alışveriş yaparken camekanların içinde sinek geziyor diye sessizce mağaza çalışanı hanımefendiye bilgi vermeye çalışırken, mağaza sorumlusu mu tam olarak görevi ne olduğunu anlamadığım H**** Bey tarafından yerli yersiz hakaret içerikli sözlere maruz kalıp dükkandan kovulmaya kadar ileri gitti. Asla yakıştıramadım Tuğba Kuruyemiş markasına. Nezaketle yaptığım uyarı sonucunda kişisel olarak bir sürü hakaret ve saygısızlığa dönüştü. Uğradığım bu haksızlığın giderilmesini istiyorum” sözlerini kullandı.
“KİMSE ALIŞVERİŞ YAPMAYACAK”
Mağazada yaşadığı bir sıkıntıyı dile getiren Gürsel isimli kullanıcı da, “İzmir Torbalı Ayrancılar şubesindeki bayan tezgahtardan şikayetçiyiz ve bir daha sizden alışveriş yapmayacağımızdan emin olabilirsiniz. Biz böyle saygısız bir çalışan görmedik. Yakında o şubeden kimse alışveriş yapmayacak. Her üründe kendi kesesinden veriyormuş gibi bol keseden dolduruyor ve müşteriyi utandırıyor, fazla ürün satmak istiyor. Kendini çok zeki sanıyor bu arkadaşınız. O üslup ile onu bence pazara gönderin, güzel tezgahtarlık yapar orada, arada müşteriyle kavga eder” sözlerini kullandı.