Türkiye'nin dört bir yanında yaşayan vatandaşların şikayetleri karşısında kulaklarını tıkayan Uğur Soğutma Makinaları Sanayi ve Ticaret A.Ş, bu kez ürettikleri makinelerde teknik sorunlarla yeniden gündeme oturdu. Şikayetvar adlı internet sitesinde yaşadıkları sorunları dile getiren vatandaşların sayısı ise her geçen gün artıyor. Vatandaşlar, yetkililere seslenerek, Uğur Soğutma'nın sorunlarla ilgilenmediğini öne sürüyor. Ayrıca, yeni yılla birlikte ilk 9 ay içerisinde yüzlerce şikayetin yapılması ise dikkatlerden kaçmıyor. Teknik servis ve firma yetkililerine bir türlü ulaşamadığını öne süren bazı kullanıcılarsa, vatandaşların Uğur Soğutma'dan kaçınmasını tavsiye ediyor.

Ugur Sogutmaya Buyuk Tepki Vatandaslar Cileden Cikti 505194 C694Fccc35D2D1A3Ba5A8D3C40B42992

İŞTE O ŞİKAYETLERDEN BAZILARI:

SIFIR ÜRÜN KIRIK ÇIKTI, ÜCRETLİ DEĞİŞTİRİRİZ DEDİLER!

Şikayetvar internet sitesinde Muhammet isimli bir vatandaş, Uğur Soğutma ile ilgili yaşadığı mağduriyetle ilgili şikayetinde, "Ürünü ilk kurulduğunda imza atarak teslim aldım ancak birkaç saat sonra üzerinde jelatin olan kapaklardan 2. Kapağı kırık olduğunu fark ettim birkaç gün evde olmadığımız için 5. Günde servisi aramak zorunda kaldım. Ücretli değişebileceğini söylediler. Sıfır ürün yapılan muamele ayıp" diyerek, firmanın kullanıcılarına verdiği değeri gözler önüne serdi.

Ugur Sogutmaya Buyuk Tepki Vatandaslar Cileden Cikti 505194 3D2C498B496Ae7E9203B8188707F8428

"KALİTE KALİTE DEDİLER ALDIK MAĞDUR ETTİLER"

Ebru isimli bir başka kullanıcı ise, teknik servis ile alakalı yaşadığı sorunu şu şekilde dile getirdi; 
"Uğur derin dondurucu aldım ama servis 12 gündür gelmiyor. Satıcı firma ve servis beni mağdur ediyor. Hepsiburada'dan güvenilir olduğu için Uğur derin dondurucu aldım, 2 iş günü içerisinde servis ve kurulumun olacağı söylendi fakat ne servis geldi ne firma doğru düzgün iletişime geçti. 12 gündür dondurucu salonun ortasında bekliyor. Kalite kalite dediler aldık ve daha ilk etaptan mağdur ettiler"

Whatsapp Image 2024 09 20 At 16.09.52

Aydın’da FETÖ’den kayyum atanan 2 firma yeniden listede Aydın’da FETÖ’den kayyum atanan 2 firma yeniden listede

TALEPLER HAVADA KALIYOR!

Sıfır aldığı ürünün teşhir ürün çıktığını ifade eden Gamze isimli bir vatandaş ise şikayetini, "Uğur marka 0 olarak aldığımız derin dondurucunun teşhir ürünü çıkması, çoğu yerinde boya atması, çizik olması ve fotoğraflarla bunu firmaya iletip şikayet oluşturmamız ve değişim talebimizin yerine getirilmeyip onarım sonucu çıkması. Biz bu ürünü 0 olarak parasını ödedik, teşhir ürünü olarak değil. Mağazada kullanılmış ürün onarıma gitse ne olacak, bu onun kullanılmış olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Bu şikayetimizin sonuçlanmasını ve değişim olmasını talep ediyoruz" ifadeleriyle firmadan şikayetini bildirdi. 

Whatsapp Image 2024 09 20 At 16.09.53

"ARIZAYI GİDEREMEDİLER"
Uğur Soğutma'nın mağdur ettiği Duygu isimli bir vatandaşsa, "Uğur derin dondurucu hiç kimseye önermiyorum! Cihazım aldığım günden beri hep arıza verdi. Her yıl içindeki yiyecekler zayi duruma getirdi. Servis geldiğinde geçici çözüm bulundu ve hiçbir zaman arıza giderilmedi. Servis geldiğinde değişim talebinde bulundum herhangi dönüş yapan olmadı" ifadelerini kullanarak, gelinen son noktayı gözler önüne serdi.

LİTRELERCE SU ÇIKIYOR!

Uğur markalı bir derin dondurucu aldığını ifade eden Eyüp adlı kullanıcı da ürünün ellerine ulaştığı tarihten itibaren içinin suyla dolduğunu öne sürdü. Her ay düzenli olarak müşteri hizmetlerinden kayıt oluşturduklarının altını çizen Eyüp, teknik servisin konuyla ilgilenmediğini iddia etti. Eyüp, sorununu şu şekilde dile getirdi: "Her ay düzenli bir şekilde müşteri hizmetlerinden kayıt açmamıza rağmen teknik servis bu durumun normal olduğunu ve terleme yapmasının normal olduğunu söyledi. Servis zaten kaydı telefon üzerinden halletmeye çalışıyordu. Aldığım ürün terleme yapabilir, kabulümdür dedim fakat aldığım ürün terleme değil, içi su ile doluyor. Her gün içinden su çıkarıyorum, süngerle video çektim, Evshop'a gösterdim, servise gösterdim fakat servis halen terleme yapması normal deyip ilgilenmiyor”

"ETLERİMİZ ERİDİ, HER TARAF KAN OLDU!"
Tatilden evine dönen Yusuf ise hayatının nasıl şokunu yaşadığını şu kelimelerle anlattı:
"Uğur derin dondurucu aldık. Bin pişman olduk. 7 yıl garantisi var. 3. yıl dolacak bir tatile gittik, dolaptan olduk. İçinde motoru durmuş ve içindeki bütün etler erimiş, her taraf kan olmuş. Dolaba mı yanalım, ete mi ya da geçmeyen et kokusuna mı yanalım? Yetkili servis, bizim yapacağımız bir şey yok diyor. Bu kadar kolay mı insanları mağdur etmek?"

51 MİLYON LİRALIK CEZA

Rekabet Kurumu, Uğur Soğutma Makinaları Sanayi ve Ticaret AŞ'nin sağlayıcısı olduğu ürünlerin yeniden satıcılarının fiyatına müdahale etmek ve söz konusu bayilerin internet satışlarını sınırlamak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiği iddiasına yönelik yürüttüğü soruşturmanın ardından, firmaya 51 milyon 373 bin 2 liralık idari para cezası uygulanmıştı. 22 Aralık 2023 tarihinde açıklanan bu karar, Aydın'ın gündeminden günlerce düşmemişti.

Muhabir: Sevgi Demir