Günümüzde taşıtlar artık birçoğumuzun vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Bireysel kullanımın yanında toplu ulaşımda, hatta taşımacılık alanında kullandığımız taşıtlarda birçok unsura dikkat etmemiz gerekiyor. Genel bakımların yanı sıra araçlarımızda lastik bakımları da büyük öneme sahip. Araçların ağrılıklarına, yük durumlarına ve mevsimsel etkilere göre lastik basıncını iyi ayarlamak gerekiyor.
Araç lastiklerinde uygulanacak basınç değerleri firmalar tarafından taşıtlara bilgilendirme tablosu şeklinde yerleştiriliyor. Bu nedenle sürücülerin bu tabloya göre araç lastik basıncını sık sık kontrol etmesi gerekiyor. Her araca ve lastik ebatına göre basınç değeri değişiklik gösterebileceği için şu değerde hava basılmalı demek yanlış olur. Ayrıca taşınacak yükün durumuna göre de basınç değerini değiştirmemiz gerekebilir. Öyle ki bazı araçlarda tüm lastiklere aynı basınç değerinde hava basılsa da bazılarında ön ve arka farklı değerde olması gerekebiliyor.
Şimdi de gelelim yanlış lastik basıncının vereceği zararlara. Düşük basınçlı lastikler, araçların yol tutuş kabiliyetini olumsuz etkiler. Direksiyon hakimiyetinin de etkilenmesine neden olurken ıslak zeminlerde ise fren mesafesinin uzamasına da sebebiyet verir. Öte yandan düşük basınçlı lastiklerde ısınmanın fazla olması nedeniyle patlama tehlikesiyle de karşı karşıya kalınır. Tüm bu etmenler bir araya geldiğinde trafik kazaları kaçınılmaz olabiliyor.
Lastik basıncını birçok akaryakıt istasyonundaki hava pompalarından ölçerek ihtiyaç halinde hava takviyesi yapabilir aynı zamanda basınç değerini de görebiliriz. Bunun yanı sıra sadece basınç ölçen aletler olduğu gibi hava basma makinelerini de günümüzde portatif şekilde araçlarımızda taşıyabiliyoruz. Özetleyecek olursak araca binmeden önce mutlaka önce göz kontrollüyle lastik havalarına bakmalıyız. Bunun yanı sıra eğer düşük olduğunu fark edersek mutlaka gerekli takviyeyi yaparak yol öyle çıkmalıyız. Can güvenliği için bu konuya çok dikkat etmemiz gerekiyor.