İnsanlar sosyal medyayı ne için kullanır? Gösteriş? Trendleri takip? Fenomenleri takip? Gülmek? Vakit geçirmek? Ben söyleyeyim: HİÇBİRİ
Bu saydığımız ufak iç görüler aslında tek bir işlevin sonucu. Sosyal medya diğer bireyler ya da kurumlar ile iletişim kurmanın, onlara bağlanmanın en kolay ve ucuz yollarından biridir. Dolayısıyla da milyonlarca firma bu iletişim fırsatını değerlendirerek yeni müşteriler bulmakta ve hatta müşterilerinin kendilerine ulaşmalarını sağlamaktadır. Böylece sosyal medya kullanmayı bilen firmalar herkesin ulaşamadığı ve daha kârlı müşterilerin kaymağını yerken, sosyal medyayı kullanmayı gereksiz bulan firmalar global piyasaya göre ne kadar ucuza mal sattığının farkında bile değil. Peki genelde gösteriş, kendini ispatlama, eğlence ve vakit öldürme gibi sebepler için kullanılan bir platformdan nasıl ve ne tür müşterilere ulaşılabilir ki? Tabi ki anlatacağım fakat önce birkaç istatistiki veri ile neler kaçırdığımızdan biraz bahsedeyim.
Dünya genelindeki işletmelerin (İşletmeden işletmeye - B2B) %89’u Facebook, %72’si Instagram, %57’si Youtube, %54’ü ise Twitter’dan müşteri aramakta ya da bulmakta. Kısacası sosyal medyanız yok ise işte bu kitle sizi göremeyecektir. B2B alıcıların %55’i satın almadan önce sosyal medyada ürün ve firma ile ilgili bilgi aramakta. Eğer sizin kaliteli bir sosyal medyanız yoksa size ulaşan potansiyel müşteri bile sizi yüksek ihtimal tercih etmeyecektir. Dijital izi olan firmalar ise 7.3 milyar insana ulaşabilmekte. Sizin sosyal medya hesaplarınız yoksa 7.3 milyar insanın içerisinde size uygun olana ulaşamayacaksınız. Peki bu kadar kişi ya da kuruma sosyal medyadan ulaşsak ne olacak? Biz fenomen miyiz ki bu kadar insan nasıl ve niye bize ulaşsın? Ya da takipçi kazanma ile mi uğraşacağız? Hiçbiri değil. Yapmanız gereken 2 temel aşama var:
1. Dijital Vitrininizi tamamlayın. Öncelikle teknik bilgilerle ve pazarlama kodları ile dolu sosyal medya hesaplarınız olmalı. Aksi taktirde müşteri sizin sosyal medya hesabınıza ulaşsa bile sizin firmanız ile ilgili birçok yanılgıya düşebilir. Sonuçta her firma kurumsal ve sorun çıkarmayacak tedarikçiler ile çalışmak ister. Dolayısıyla estetik, kurumsal, güven veren ve tüketiciler için teknik bilgiler içeren hesaplarınız olmalı. Sürekli milli ve dini bayram paylaşımları ile sosyal medyadan ihracat müşterisi bulamazsınız.
2. Bir diğer aşama ise sosyal medya reklamları. Reklamı duyar duymaz yüksek maliyetler aklınıza gelmesin. Sosyal medya reklamları, TV ya da Radyolar gibi pahalı reklam mecraları değil. Şöyle ki:
Örneğin ben incir satan bir firmayım. Sezon yaklaşmadan önce hedef kitlemi belirledim ve 1000 TL’lik reklam verdim. Dijital platformlar, hedef kitleme uygun BİNLERCE firmaya (Toptan incir alıcıları) şirketime ait sosyal medya hesaplarını ulaştıracaktır. Yanlış duymadınız BİNLERCE. Fransa’dan Japonya’ya, Almanya’dan Vietnam’a, Rusya’dan Hindistan’a hiç fark etmez. Algoritmalar toptan incir arayan firmaları, dünyanın neresinde olursa olsun bulup benim sosyal medya hesaplarıma kadar getirecek. Hatta daha önce Aydın’dan incir almamış bir ülkeden bile müşteri çıkabilir. Doğru imaj ve sosyal medya reklamlarının verimli kullanımı ile dünya çapında incir arayan binlerce kişi tarafından görüntüleneceğim. BİNLERCE YENİ MÜŞTERİYE, BİNLERCE DAHA KÂRLI MÜŞTERİYE ve hatta RAKİPLERİMİN MÜŞTERİLERİNE bile ulaşacağım.
Son olarak; eğer siz bahsi geçen bu yöntemleri uygulamazsanız, uygulayan firmalar sizin müşterilerinize kolayca ulaşacak ve onları ikna edecek. Hatta sizin müşterilerinize ulaşmıyorlarsa durum daha da kötü, o zaman da piyasaya göre oldukça ucuza mal satıyorsunuz demektir.